Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

Φαρφουλάς,τεύχος 13

 Μόλις κυκλοφόρησε ο νέος ΦΑΡΦΟΥΛΑΣ

  
Η παρουσίαση του περιοδικού και το καθιερωμένο γλέντι θα γίνει στις 13 Οκτωβρίου 2010, στις 8.00 μ.μ., στο καφενείο «Τα Κανάρια» (Πλαταιών και Κεραμικού στον Κεραμικό).

      Μεγάλο αφιέρωμα στο ΨΑΡΙ.
                 Άρθρα:
Έλσα Κορνέτη (Το νησί πάνω από το ψάρι)Εύη Τσακνιά (Μέσα από το μάτι του ψαριού), Θεώνη Ταμπάκη (Ένα όνειρο), Ίων Πανόπουλος (Άζωτο 78,084%), Δημήτρης Βανέλλης (Αλλάζοντας), Γιάννης Ξούριας (Το ψάρι), Σωκράτης Μαρτίνης (Οι οφθαλμομάντεις του θέρους), Μιχάλης Μπαγιαρτάκης (Μια αληθινή ιστορία αγάπης), Νίκος Ξένιος (Αγέλη), Γιώργος Ε. Πάρκου (Η κρυμμένη τέχνη του ψαρέματος...), Κωνσταντίνος Μπούρας (Ιχθύς-Ιχθείς), Χρήστος Τουμανίδης (18 χαϊκού για τα ψάρια), Ζαχαρίας Στουφής (Το Ψάρι του Θεού), Διαμαντής Καράβολας (Θαλάσσιες θεότητες στην ελληνική μυθολογία),  Βασιλική Γεροκώστα (Παροιμίες και γνωμικά για τα ψάρια) και η ηΕπίσης ανθολογούνται κείμενα για τα ψάρια των Γιάννη Σκαρίμπα, Αντόν Τσέχωφ, Ισιντόρ Ντυκάς, Ανδρέα Εμπειρίκου, Νίκου Εγγονόπουλου και Φώτη Κόντογλου. 
                              Το δικό μου: Ο Μόμπυ Ντικ και η Μικρή Γοργόνα.
    Κι ακόμα, Ποίηση, σχέδια, ζωγραφική  και δύο ένθετα : Η Ηχώ της Αεραλάνδης  και το αφήγημα του Λεωνίδα Βασιλειάδη Το γλυκό αλογάκι της Παναγίτσας.
                                              Κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία ή αποστέλλεται με αντικαταβολή. 
Αν δεν τον βρίσκετε επικοινωνήστε Ζωοδόχου Πηγής 70, Αθήνα, 10683  Τηλ. 2106458814, 6974003741 e-mailfarfoulas@gmail.gr






Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

'Ανω Μερά Καλό Χωριό και Μέγα Μοναστήρι

       Προχθές ενδιαφέρουσα βραδιά με γνωριμία (κι αναγνώριση φίλων ως) υποψήφιων με απόψεις γιά την ‘Ανω Μερά που από όταν πρωτοέζησα στη Μύκονο έγινε η Αμοργός μου, τόπος νοσταλγίας διακοπών μιάς ζωής πιό απλής, σαν εκείνη που με πρωτοέφερε στο νησί. Τα ηλιοβασιλέματα στην πλατεία με τη γαλήνη, τα παιδάκια που παίζουν, τις ήσυχες ταβέρνες, το μοναστήρι και τον ‘Αγιο Ονούφριο που κάποια καλοκαιρινά απογεύματα του άναβα το καντήλι που είχε σβήσει, τις βόλτες στα αμπέλια και τα παλιά χωριά. 
     Η Άνω Μερά χρειάζεται συγκοινωνία, αποχέτευση, τράπεζα. Μα πιό πολύ ίσως χρειάζεται, ως κακόν αμιγές καλού, να εκμεταλλευτεί τη γνώση που αποκόμισε αυτά τα χρόνια υποτονικής “ανάπτηξης” και να διατηρήσει το ύφος και το χρώμα της που αγαπήσαμε και αγαπάμε και τη συντήρησε τόπο “θεόκτιστο” στα μέτρα του ανθρώπου.

Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2010

'Αστρα στα Τρία Πηγάδια










      


 'Οποιος πιεί νερό από τα Τρία Πηγάδια, έλεγαν όταν πρωτοήρθα στο νησί, θα αγαπήσει ντόπιο και θα μείνει γιά πάντα εδώ. Τα Τρία Πηγάδια έδιναν καποτε νερό στα σπίτια της Πόλης και γι’ αυτό ήταν τόπος συνάντησης γιά κουτσομπολιό κα φλερτ όπως όλες οι Βρύσες των χωριών. Επειδή βρίσκονται στο κέντρο, είτε είμαστε θαμώνες του bar "'Αστρα" είτε όχι, όλοι έχουμε αναμνήσεις  από αυτό το σημείο. 
      Γι' αυτό ενδιαφέρθηκα όταν έμαθα πως έγινε κάποια διαμαρτυρία στο Δήμο με σκοπό να επανέλθουν τα Τρία Πηγάδια  στην παλιά μορφή. (Ποιά δηλαδή; Γιά ΄Υδρευση;)
     Το θέμα ξεκίνησε όταν ο συντάκτης της διαμαρτυρίας προσφέρθηκε να εξυπηρετήσει μιά Ασιάτισα με Οδηγό στο χέρι η οποία με την πλάτη στα Πηγάδια  έψαχνε  γιά το το Μνημείο.
        'Ομως υπάρχουν μνημεία και μνημεία. Η μετατροπή της Πόλης σε μουσείο δεν είναι ένδειξη πολιτισμού.
Στο συγκεκριμένο μαγαζί σπάνια πηγαίνω αλλά δεν πιστεύω πως είναι από εκείνα που καταστρέφουν την αισθητκή του τόπου. ‘Ισα-ίσα, την έχει σεβαστεί εδώ και πάνω από 20 χρόνια.
 Ο τουρισμός είναι βιομηχανία επικερδής αλλά όταν οι κάτοικοι φτάσουν να ζουν γιά τους τουρίστες οι τουρίστες δε θα έρχονται πιά. Καλύτερα να χάσει η Ασιάτισα το θέαμα (ας θυμηθούμε τα μεγέθη, τα Πηγάδια είναι μνημείο καθημερινής ζωής όχι ναός), παρά να μπούμε όλοι σε μιά γιάλα γιά να πληρώνουν να μας δουν. 
_______________________
                     Ενημερωθείτε γιά το θέμα: Εν δράσει (όπου και το ανωτέρο σχόλιο)
                                                                             'Εγγραφο προς το Δήμο Μυκόνου
                                                            Mykonensis Τα Τρια πηγάδια είναι μηνημείο 
____________________________________________________________

Κυριακή 29 Αυγούστου 2010

To ΝΗΣΙ της Victoria Hislop



"The Island". Το νησί, το νησί!  Η Σπιναλόγκα, θέμα συναρπαστικό γιά μυθιστόρημα. Ας το παραδεχθούμε εμείς που γράφουμε: δεν υπάρχει συγγραφέας που να μην αναρωτέται πώς δεν το είχε σκεφτεί.
Η ιστορία  ενδιαφέρουσα,  η ιατρική έρευνα αξιέπαινη και  ακριβής.
Μόνο που...  αυτό δεν είναι ακριβώς λογοτεχνία. 
Διότι, αν θέλουμε να πληροφορηθούμε τι έγινε σε ένα τόπο ή σε μιά ιστορική στιγμή, όπως π.χ. στην εκστρατεία του Ναπολέοντα στη Ρωσία, διαβάζουμε επίσημα έγγραφα, ιστορικούς, απομνημονεύματα κι αλληλογραφίες· αν όμως θέλουμε να βιώσουμε την εκστρατεία, διαβάζουμε ένα καλό λογοτεχνικό βιβλίο όπως το «Πόλεμος Και Ειρήνη» του Τολστόυ. Είναι η διαφορά ντοκυμανταίρ και ταινίας. Αυτό που μας κάνει η Τέχνη, αυτό που μας κάνει η Λογοτεχνία. Μας αγγίζει βαθύτερα, κλαίμε, γελάμε, αισθανόμαστε, πονάμε και τελικά η συναισθηματική εμπειρία  ριζώνει μέσα μας, και συνεχίζουμε τη ζωή μας με μιά ανάμνηση σα να είχαμε βιώσει τα συγκεκριμένα γεγονότα ακόμα κι αν δε θυμόμαστε ονόματα στρατηγών κι ημερομηνίες.
Γιά να γίνει αυτό όμως, απαιτείται από το δημιουργό μιά αλήθεια. Η πιστότητα. Η κατανόηση όχι μόνο αυθαίρετων χαρακτήρων αλλά και των ιστορικών συγκυριών και εθνικών χαρακτηριστικών που διαμόρφωσαν αυτούς τους χαρακτήρες. Κι εκεί "ΤΟ ΝΗΣΙ" χάνει, λες και διαβάζουμε μιά ιστορία με Αριανούς.
Ξέρω πως η κυρία Hislop αγαπά την Ελλάδα. Τόσο πολύ που ενώ την καλούσε το Hollywood εκείνη έδωσε το βιβλίο της στο Mega. Μα ξέρω  επίσης, και αν δεν το ήξερα θα το διαπίστωνα διαβάζοντάς την, πως γίνεται να αγαπάς κάτι δίχως να το κατανοείς.
Μα καθόλου όμως. Ο βαρκάρης του 1950 όταν θέλει να επικοινωνήσει με την κόρη του στο διπλανό χωριό, της γράφει; Η Κρητικιά κόρη σερβίρει τσάι σε εργένη κάθε Τετάρτη στο μικρό της σπίτι δίχως λαϊκή κατακραυγή; Ο Κρητικός νέος κάνει γραπτώς πρόταση γάμου στη θυγατέρα βαρκάρη;
Κι αυτά είναι λίγα, ελάχιστα από εκείνα που διακόπτουν τη ροή καθώς διαβάζω και με εμποδίζουν να χαθώ ή να συγκινηθώ. Αυτοί δεν είναι Έλληνες, δεν είναι Κρητικοί, δεν είναι άνθρωποι του 1950, δεν είναι κάτοικοι της Σπιναλόγκας. Άρα, αυτό δεν είναι λογοτεχνικό βιβλίο. Είναι ένα έξυπνο  plot, προσχέδιο ταινίας, γραμμένο από μιά προσεκτική, μελετηρή κυρία που δεν έχει καταλάβει την ελληνική νοοτροπία ή την ελληνική πραγματικότητα.
Εύχομαι το σίριαλ (κι αργότερα η ταινία) να γίνουν χίλιες φορές καλύτερα από το “Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι” (που τόσο απογοήτευσε τον ίδιο το συγγραφέα, Louis de Berniėr, όσο κι εμάς που το αγαπήσαμε) επιβεβαιώνοντας το παλιό αξίωμα πως τα καλά βιβλία δε γίνονται καλές ταινίες.

Πέμπτη 26 Αυγούστου 2010

Σκυλιά στα Ελληνικά Μέσα Μεταφοράς

     




Θοδωρής (Λουκάνικος), "The Riot Dog"
     Μόλις υπέγραψα petition που θα επιδοθεί στα εδώ υπουργεία (τουρισμού και συγκοινωνιών) από τα οποία δεν περιμένω τίποτε αλλά και στην EU, από όπου ίσως δούμε πράσινο φως. 
   Είναι ντροπή και αίσχος η απαγόρευση και η συμπεριφορά την οποία διαιωνίζει. Σκυλιά συντροφιάς, προστασίας αλλά και σκυλιά οδηγοί ανθρώπων με προβλήματα όρασης, απαγορεύεται να μπουν σε λεωφορεία, ταξί κ.λ. Στα πλοία  δε, που επιτρέπεται, υποχρεούνται να κλειστούν στη "σκυλιέρα" κλουβί έξω στο κατάστρωμα. 
    Εκ των προτέρων περιμένω τα σχόλια, πως ασχολούμαστε με λεπτομέρειες, πως αυτό μας μάρανε, τόσα στραβά συμβαίνουν "σ' αυτό τον τόπο". Εκ των προτέρων απαντώ, πως η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά στον πολιτισμό και πως οτιδήποτε διευκολύνει την καθημερινόττητά μας είναι σημαντικό.
    Αν μπορείτε να διαθέσετε δυό λεπτά, παρακαλώ υπογράψτε κι εσείς. Και σκεφτείτε πως ίσως αύριο να είστε εσείς ή ένας αγαπημένος σας που θα οδηγείται από σκυλί γιά να βγεί από το σπίτι. "Allowing dogs in Greek public transport" petition:
                                                                                    http://petol.org/dogsGR #petol
___________________________
                                                        ΤαξίδιαΞενοδοχεία που δέχονται σκυλιά

Διαβάστε επίσης: Pet Friendly Places
Γνωρίστε:   Λουκάνικος (Louk) ο σκύλος διαδηλωτής
                     The Riot Dog 
             

Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

Pet Friendly: Ευπρόσδεκτο το σκυλί μας










    Έλειπε. 

 Έχει πικράν πείραν όποιος έχει ταξιδέψει στην Ελλάδα με ζώο (κατοικίδιο εννοώ, διότι τα δίποδα είναι  ευπρόσδεκτα παντού). Οι δραματικές ιστορίες αμέτρητες όσο κι οι ασάφειες του νόμου και δε σκοπεύω να κουράσω κανέναν.
    Μόνο, αν έχετε υπ΄όψιν μαγαζιά, ξενοδοχεία ή ταξί που μας δέχονται αδιαμαρτύρητα με το σκυλί μας, παρακαλώ ενημερώστε τη σελίδα αυτή στο  Facebook. 
  Μακάρι να έρθει η ώρα που και στους οδηγούς  ελληνικών ξενονοδοχείων θα υπάρχει η δυνατότητα να σημειωθεί αν είναι " pet friendly", "child friendly" ή και τα δυό.
______________________________________


              
                                  Ταξίδια: Ξενοδοχεία που δέχονται κατοικίδια

Ενημερωθείτε κι ενημερώστε μας: Πού μας δέχονται με στο σκυλί μας , 
                                                                                                    και  μιά από τις πολλές στο facebook.

_______________________________________________________________

Δευτέρα 23 Αυγούστου 2010

Αποποινικοποίηση― Έκκληση (petition) κι ο Γιώργης Οικονομόπουλος (video)


"ΕΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΞΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙ «ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ»" 
Υπέγραψα το Μάρτιο, έχω αριθμό 182, και με λύπη ανακαλύπτω πως από τότε λίγοι έχουν τολμήσει να υπογράψουν στην Ελλάδα. 

Πολύ δεν κράτησε ο Πόλεμος Κατά των Ναρκωτικών; Μιά τρελλή Αμερικάνικη ιδέα του 20ού αιώνα που καταδικάζει τους αδύναμους και πλουτίζει τους αδίστακτους.  
Το αναρτώ εδώ διότι όταν το έστειλα προσωπικά σε φίλους απογοητεύτηκα που μου απάντησαν πως "εδώ θα μας κόψουν και το τσιγάρο του περιπτέρου". Τι φοβούνται; Κανείς δε μπορεί να μας κόψει τίποτε. ―Εκτός από τον τσαμπουκά, δηλαδή, που απ' ό,τι βλέπω... ―
Είναι πρωτόγονο, αντισυνταγματικό κι ανήθικο να ποινικοποιούνται οι  προσωπικές επιλογές.
Και το ξεκαθαρίζω: δεν είμαι ΥΠΕΡ της χρήσης ναρκωτικών. Είμαι ΥΠΕΡ του δικαιώματος να διαθέτουμε το σώμα μας όπως και όπου θέλουμε.
Γι αυτό και, παρεμπιπτόντως, είμαι ΥΠΕΡ της πορνείας παρά την απόλυτη περιφρόνηση που αισθάνομαι γιά τον πελάτη. 
Η απέχθειά μου, όμως, δεν επιτρέπεται να επηρεάζει την ελευθερία του άλλου. Αν δύο ενήλικες επιθυμούν να ανταλλάσουν χρήματα, κοσμήματα ή βρισιές κάθε φορά που ερωτοτροπούν, αυτό είναι εντελώς δικό τους ζήτημα και κανένας νομοθέτης δεν έχει δικαίωμα να ανακατευτεί. 
_________________________________
           Δείτε τη λίστα και Διαβάστε:  "Σκέψεις για το νομοσχέδιο περί ναρκωτικών" του Θεόδωρου Ρεβενάκη
                                 http://www.iliosporoi.net


Δείτε: (δεν τα λέω μόνο εγώ)
______________________________________________________________________________

Πέμπτη 5 Αυγούστου 2010

Αφγανιστάν: Αυθεντικό ντοκουμέντο της ζωής των Μουζαχεντίν


Το αγγλικό κανάλι Chanel 4 απέκτησε (από το Νορβηγό freelancer, Paul Refsdal) το σπανιότατο film για την καθημερινή ζωή των Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν. ΔΕΝ το έδειξαν στην τηλεόραση μα μου το σύστησαν στο Δίκτυο  frasereC4 :Μουζαχεντίν.





Μήνες μετά από αυτή την ανάρτηση (και του Απριλίου2010 με το επόμενο ταινιάκι ) το video αναρτήθηκε στο youtube.
Η ενσωμάτωση έχει απενεργοποιηθεί μα αξίζει τον κόπο να κάνετε κλικ. Και προσέξετε το σχολιασμό.

__________________________

Κυριακή 1 Αυγούστου 2010

Ολοι για την Ψαρρού;

    




Με το αποψινό post μπαίνω κι εγώ στη λέσχη των γκρινιάρηδων bloggers. Μα, sorry, δεν αντέχεστε. Το περσινό του Nammos έμεινε θρυλικό. Για φιλική συναυλία του Ρέμου (αν θέλει 2 μι συγχωρήστε μου την άγνοια) έκλεισε ο δρόμος μπροστά στο σπίτι μου και από την επομένη είχαμε συνέχεια με τοπικά παράπονα και τα της Εφορίας και του τι πρόστιμο μπήκε ή δε μπήκε στο μαγαζί. Τι με νοιάζει το πρόστιμο; 
      Αυτή τη στιγμή, Σάββατο λίγο πριν τα μεσάνυχτα, ο δρόμος μπροστά στο σπίτι μου έχει φρακάρει. Να βγω ή να δεχτώ κόσμο αδύνατον.Τα σκυλιά μας γαυγίζουν, οι συναγερμοί των εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων θα χτυπούν ως το πρωί κι οι απελπισμένοι τουρίστες θα χάσουν πλοία, αεροπλάνα ή το βράδυ τους παγιδευμένοι στα ξενοδοχεία τους στον Πλατή Γυαλό. Κι εσείς; Κορνάρετε στη Μύκονο; Βρίζεστε πηγαίνοντας να διασκεδάσετε; Από πού ήρθατε πάλι και γιατί; Τι χαίρεστε; Τι βλέπετε; Τι ζήτε; Τις γαλήνιες παραλίες τις κάνατε λιμάνια πάλι με τα "Σκάφη αγρίων βαρβάρων" (όπως έλεγε ο Κάλβος σε μια άλλη εποχή, για άλλα πλοία άλλων εισβολέων). 
      Και απορώ: Τι κρίμα να έχεις σκάφος αν το χρησιμοποιείς για να στριμωχτείς σε λιμάνι και να κολυμπάς στα βιολογικά σου απόβλητα! Τι κρίμα όταν πηγαίνεις διακοπές η πόλη να σε ακολουθεί διότι τη φέρνεις πάντα μέσα σου! Τι κρίμα που ούτε το χρήμα ούτε η ομορφιά δεν εξημερώνουν!
  ______________________________________________________________________


 Η φωτογραφία από το blog των Κυριών: Πώς κλείνεις ξαπλώστρα στην  Ψαρρού, στις αρχές καλοκαιριού. Ιούλιο-Αύγουστο  από τα σκάφη και τα αραδιασμένα σώματα η θάλασσα δε φαίνεται.


               



Κυριακή 18 Απριλίου 2010

Πάσχα στο Ντουμπάι;



Ήταν περίεργο Πάσχα εδώ, δίχως κοσμικά και κανάλια πράγμα που μας έκανε πάλι να χαρούμε το νησί που αγαπήσαμε. Γιά τους Ελληνες η νέα αγάπη είναι το Ντουμπάι, που ειλικρινά…. πόσο αναίσθητος μπορεί να γίνει κανείς; Από περιέργεια ναί, (όταν κατασκευάζονταν εγώ ήμουν που έγραφα γιά τα τεχνητά νησιά του Κόλπου) μα αυτή η ξέγνιαστη χρηματοδότηση απολυταρχικών καθεστώτων μου ειναι αδιανόητη. Ακούσατε ίσως γιά το ζευγάρι Βρεττανων που κινδυνεύουν με μαστίγωμα διότι φιλήθηκαν σε εστιατόριο.
Θυμάμαι εκείνο το σύνθημα του '68 "φέτος μην πάτε στην Ελλάδα: μείνετε στη Σορβόνη" κι ότι φαινόταν  άδικο να χρηματοδοτείται η χούντα από τη μιά, μα από την άλλη με τη λογοκρισία οι τουρίστες ήταν η μόνη ελπιδα να βλέπει κανείς τις εξελίξεις στα ήθη του πολιτισμένου κόσμου. Γιά τις Αραβικές χώρες δεν πιστεύω πως ισχύει αυτό. Ούτως ή άλλως ο μισός πληθυσμός είναι αγράμματος, σιωπηλός, σκεπασμένος με μπούρκες και αμπάγιες.
Τα βlogs γυναικών από ισλαμικες χώρες είναι διαφωτιστικά. Λίγα βέβαια και καθώς είναι στα αγγλικά πιθανόν να μην εκφράζουν το μέσο όρο. Είναι μιά από την Παλαιστίνη που κατέγραψε όλες τις  δημοφιλείς βρισιές στα αραβικά, κι όλες (τι εκπληξη!) σαν τις Ελληνικές έχουν να κάνουν με της μάνας τουςτης αδελφής τους κτλ, και το ερμηνεύει θαυμάσια εξηγώντας πως η προσβολή μετράει διότι το της μάνας και το της αδελφής σ΄εκείνους ανήκει, είναι κτήμα τους. Αποκαλυπτικά και τα σχόλια. Δεν είναι λίγοι που σχολίασαν πως η γράφουσα θα είναι λεσβία και  θα χαρούν να τη γνωρίσουν.___'Αλλος συναρπαστικός ανδρικός παραλογισμός αυτή η ερωτική εμμονή με τις λεσβίες (τις μη διαθέσιμες δηλαδή άραγε, ή τις μη έχουσες μέτρο συγκρισης όπως οι παρθένες;).
Θυμάμαι μιά αγαπημένη φίλη που μου έλεγε πως ο λόγος που χαιρόταν τις διακοπές στην Ελλάδα ήταν πως δεν ένιωθε πως διασκεδάζει ανάμεσα σε ένα λαό που υποφέρει. Σπάνιο;

___________________________________________________

Τρίτη 6 Απριλίου 2010

Κυκλοφόρησε ο Ανοιξιάτικος ΦΑΡΦΟΥΛΑΣ

 


Κυκλοφόρησε το 12ο τεύχος του Φαρφουλά


Στο 12ο τεύχος  του περιοδικού Φαρφουλάς που μόλις κυκλοφόρησε μπορείτε να διαβάσετε ένα μικρό αφιέρωμα στον πατριάρχη της ελληνικής underground κουλτούρας Λεωνίδα Χρηστάκη που πέθανε πέρυσι, τέτοια εποχή, σε ηλικία 82 ετών. Δημοσιεύεται για πρώτη φορά μια συνέντευξη που είχε δώσει ο Λεωνίδας Χρηστάκης στον Διαμαντή Καράβολα στην οποία μιλάει για τη ζωή, το έργο του και εξαπολύει μια ανελέητη επίθεση σε ό,τι συντελεί στο σύγχρονο χάος της πληροφορίας και της γνώσης. Δημοσιεύονται κείμενα για τον Χρηστάκη του Τέου Ρόμβου και Τζίμη Ευθυμίου καθώς και ένα αφηγηματικό κείμενο του Χρηστάκη για τους Τύπους των Αθηνών.
Επίσης:
·  Η Παρασκευή Κοψιδά-Βρεττού φωτίζει τη ζωή και το έργου του ποιητή-γιατρού-νομικού-ολυμπιονίκ
η-πολιτικού, αλλά κυρίως ρομαντικού επαναστάτη Δημήτριου Γολέμη (1874-1941).
·  Το ενδιαφέρον για τον Καραγκιόζη ανανεώνεται με την παράσταση «Ο κατηραμένος όφης» σε φιγούρες του εικαστικού Πέρη Ιερεμιάδη και διαλόγους του Ε. Ζάχου-Παπαζαχαρίου. Επίσης δημοσιεύεται η παράσταση «Ο Καραγκιόζης σύμβουλος και η απορία του Πασά» του Άθω Δανέλλη.
·  Στα λαογραφικά θέματα η Θεοδώρα Κουζιάκη-Παπαγγέλη παρουσιάζει τέσσερις ιστορίες του κορυφαίου Κοζανίτη ευθυμογράφου Νάση Αλευρά (1918-1967) γραμμένες στην τοπική διάλεκτο.
·  Ο Μανώλης Αυτιάς-Λούης αφηγείται για τον ηθοποιό και θεατρικό συγγραφέα Νότη Περγιάλη.
·  Δοκίμια γράφουν οι Έφη Χρυσού, Δάφνη Χρονοπούλου, Καπετάν Μύγας, Κώστας Καμαριάρης-Ψυχραιμίας, Χλόη Κουτσουμπέλη και Κωνσταντίνος Μπούρας.
·  Λογοτεχνικά κείμενα σ’ αυτό το τεύχος γράφουν οι Αλέξανδρος Ζούκας, Παναγιώτης Ζερβός, Σταμάτης Γκαβέτας και Ίων Πανόπουλος.
·  Δημοσιεύονται ποιήματα από τους Γιώργο Καλοζώη, Γιάννη Λειβαδά, Γιάννη Καλαϊτζάκη, Κώστα Ρεούση, Μιχάλη Παπαδόπουλο, Γιώργο Σπηλιόπουλο, Σοφία Κατσαρού, Γιάννη Ντέλλα, Σάντη Βόσσου, Αλέκο Βασιλάτο, Ιωάννα Κανελλοπούλου, Μαρία Κατσοπούλου, Χρήστο Τουµανίδη, Άννα Μαρία Μαργαρίτη και Έλσα Κορνέτη.
Το τεύχος συνοδεύει η ένθετη εφημερίδα Η Ηχώ της Αεραλάνδης με θέμα τον Γάμο!

Ο Φαρφουλάς κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία ή αποστέλλεται με αντικαταβολή. Αν δεν το βρίσκετε επικοινωνήστε με την ηλεκτρονική μας διεύθυνση.


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Αφιέρωµα στον Λεωνίδα Χρηστάκη
Λεωνίδας Χρηστάκης (συνέντευξη): Είµαι µια κουραδοµηχανή των σελίδων
Τζίµης Ευθυµίου: Dancing in the dark
Τέος Ρόµβος: Le Oneidos Χρηστάκης
Λεωνίδας Χρηστάκης: Οι Τύποι των Αθηνών

Παρασκευή Κοψιδά-Βρεττού: Δηµήτριος Γολέµης Σκιαµαχίες και τρόπαια
Δηµήτριος Γολέµης: Επιλογή ποιηµάτων

Θέατρο Σκιών
Ε. Ζάχος-Παπαζαχαρίου: Ο κατηραµένος όφης
Η εκδήλωση του Φαρφουλά στα «Κανάρια»
Άθως Δανέλλης: Ο Καραγκιόζης Σύµβουλος και η απορία του Πασά

Σύµµεικτα Λαογραφικά
Θεοδώρα Κουζιάκη: Ο Κοζανίτης ευθυµογράφος Νάσης Αλευράς

Έφη Χρυσσού: Νεκυοµαντεία και Τιµαρίων
Δάφνη Χρονοπούλου: Το 1989 και το Τέλος της Ιστορίας
Καπετάν Μύγας: Ο σιναπόσπορος της παραβολής
Καπετάν Μύγας: Η ξεχασµένη σοβαρότητα
Κώστας Καµαριάρης: Α.Ε. Κάρα
Σταµάτης Γκαβέτας: Μεγάλο φινάλε
Παναγιώτης Ζερβός: Δύο στορίες à la manière de Πάνου Κουτρουµπούση
Αλέξανδρος Ζούκας: Τα γιασεµιά της οδού Άργους
Ίων Πανόπουλος: Εκτός µάχης
Μανόλης Αυτιάς (Λούης): Ο Νότης Περγιάλης δίπλα στους απόκληρους
Χλόη Κουτσουµπέλη: Οι κόκκινες σαύρες της Έλσας Κορνέτη

Ποίηση
Γιώργος Καλοζώης, Γιάννης Λειβαδάς, Γιάννης Καλαϊτζάκης, Κώστας Ρεούσης, Μιχάλης Παπαδόπουλος, Γιώργος Σπηλιόπουλος, Σοφία Κατσαρού, Γιάννης Ντέλλας, Σάντη Βόσσου, Αλέκος Βασιλάτος, Ιωάννα Κανελλοπούλου, Μαρία Κατσοπούλου, Χρήστος Τουµανίδης, Άννα Μαρία Μαργαρίτη, Έλσα Κορνέτη

Θέατρο (του Κωνσταντίνου Μπούρα): Η γυναίκα της Πάτρας

Το αρνητικό του πίνακα του εξωφύλλου καθώς και τα στολίδια που κοσµούν το τεύχος είναι της Βασιλικής Γεροκώστα


Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2010

Poetry Slam στην Αθήνα

ATHENS POETRY SLAM

Τη Δευτέρα θα είμαι στην Κριτική Επιτροπή, μαζί με τον Κωνσταντίνο Μπούρα και την Έλσα Κορνέτη.
Πάρτε το Ποίημά σας κι ελάτε στο Κανάρια να κριθείτε από την ανταπόκριση των θαμώνων κι από εμάς.

Το Poetry Slam είναι διαγωνισμός ποίησης. Οι συμμετέχοντες απαγγέλουν δραματοποιημένη πρωτότυπη δουλειά τους. Η παράσταση διαρκεί 3 λεπτά και λαμβάνει χώρα ενώπιον 3μελούς κριτικής επιτροπής και κοινού.
26 χρόνια μετά την πρώτη παράσταση Slam στο Σικάγο, με το ATHENS POETRY SLAM μπαίνει στο χορό οργάνωσης και διεξαγωγής τέτοιων παραστάσεων και η Eλλάδα, με στόχο να προκαλέσει την ανία και να οδηγήσει την ποίηση πιο πέρα, αναζητώντας νέα μορφή έκφρασης για τους Έλληνες ποιητές.
Το πρώτο κύμα του ATHENS POETRY SLAM έγινε στα Εξάρχεια στις αρχές Νοεμβρίου 2009. Το δεύτερο κύμα έρχεται:
Ø τη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2010 στα Κανάρια, Πλαταιών και Κεραμεικού, στον Κεραμεικό,
Ø την Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου στου Πατάκη, Ακαδημίας 65 και
Ø την Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου στο Bacaro, Σοφοκλέους 1

Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2010

"Αναγκαία Λήθη" της Κατερίνας Κατσίρη

Θα είμαι στη Αθήνα την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου, στις 6.00 μ.μ.
γιά την Παρουσίαση του βιβλίου «Αναγκαία λήθη» της Κατερίνας Κατσίρη.
Θα μιλήσουν οι: Ανδρέας Μήτσου, Ελένη Κουρμαντζή, Δημήτρης Βαρβαρήγος·
θα διαβάσουμε οι: Νίκος Αϊβαλής, Μαρία Καστάνη & Δάφνη Χρονοπούλου·
με μουσική υπόκρουση: Μιχάλης Ανδρονίκου.
στον ΙΑΝΟ(Σταδίου 24)

Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2010

Στοχαστής ή Μπόρατ;


Καθημερινά λαβαίνουμε όλοι μας πολλά άχρηστα κι αζήτητα μα θα ήθελα, αν υπάρχει κάποιος που γνωρίζει, να μου εξηγήσει τι ακριβώς είναι ο Basil Venitis και γιατί με βομβαρδίζει με τα άρθρα και τους "βενιτισμούς" του.
Κυκλοφορεί άραγε ανάμεσά μας ένας τέτοιος πολιτικός στοχαστής, όπως παρουσιάζεται, ή μήπως πρόκειται γιά μιά φάρσα με έναν ήρωα με χαρακτήρα προβλέψιμο και κωμικό σαν των comic strips των παλιών εφημερίδων, κάτι σαν τον Σνούπυ ή τον πρώτο Μίκυ Μάους που εμφανιζόταν σα μιά μικρή διακοπή γιά ένα χαμόγελο αναμεσα στις σοβαρές ειδήσεις;
Σας μπέρδεψα; Εξηγώ:
Μου πρωτοεμφανίστηκε, ακάλεστος, (τάχα;) σταλμένος από το φημισμένο Huffington Post από την Ουάσιγκτον· ύστερα φαίνεται σκέφτηκε να μου τον προωθήσει ο ίδιος ο David Cameron από το Λονδίνο (ίσως επειδή επρόκειτο γιά το φλέγον γιά μένα ζήτημα της ιατρικής περίθαλψης στη Βρετανία) και σήμερα, Κυριακή ξημερώματα, μόλις ξύπνησε ο King Konstantin II έσπευσε να μου στείλει νέο άρθρο, όχι του ίδιου του Βενίτη μα κάποιου οπαδού του βενιτιστή John Bolton― o οποίος φαίνεται πως έχει μελετήσει τόσο ενδελεχώς το λόγο του μεγάλου ανδρός που καταφέρνει να τον μιμείται τέλεια, χρησιμοποιώντας όχι μόνο τα πολλά πολυσύνθετα επίθετα στη σειρά, όχι μόνο τις ύβρεις με μαστοριά αντάξια του ίδιου του Βενίτη αλλά και, Άγγλος αυτός, χρησιμοποιώντας τα ιδιότυπα αγγλικά του Δασκάλου του, τα με εμμονική προτίμηση στις λέξεις με ελληνική ρίζα. Αυτά περί ύφους.
Όσο γιά το περιεχόμενο, είναι και αυτό συνεπές στον εαυτό του. Αν γίνουν αντιληπτές οι βασικές αρχές του, ο βενιτισμός είναι εφαρμόσιμος όπου τύχει κι από όποιον τύχει. Προσέξτε:
Η ΕΕ είναι το 4ο Ράιχ· σήμερα η γη διοικείται από "Κλεπτοκράτες"― εκ των οποίων οι χειρότεροι είναι οι "Γκρεκοκλεπτοκράτες". Επίσης, υπάρχουν οι "Τουρκοτρομοκράτες" που ενοχλούν στο "αρχιπέλαγος" και έχουν σκοπό να μπουν στην Ευρώπη· οι Μουσουλμάνοι, πιστοί στον "παιδόφιλο" Μωάμεθ (τον οποίο το άρθρο παρουσιάζει και σε emoticon με αστεράκι στο σαρίκι που παριστά αναμένη βόμβα)· κι ακόμα υπάρχει κι ο "Πλανητάρχης' που τους προσκυνά, και άλλα πολλά, όλα τέτοια, με αμέτρητες επαναλήψεις, λογοπαίγνια και υπερβολές ενός φανατικού που άλλοτε μοιάζει επικίνδυνος κι άλλοτε παιδαριωδώς αφελής.
Αλλά αλήθεια ποιός είναι ο Βασίλειος Βενίτης; Είναι Βουλευτής, όπως έμαθα; Είναι πρόσωπο υπαρκτό ή είναι ο Έλλην Μπόρατ; Είναι ομάδα που εκφράζεται ως ένας ή ένας που φαντασιώνεται πως αποτελεί ομάδα; Είναι κατασκεύασμα πολιτικό ή πρόσωπο επιθεώρησης;
Παρακαλώ, αν ξέρετε, διαφωτίστε με !