Κυριακή 18 Απριλίου 2010

Πάσχα στο Ντουμπάι;



Ήταν περίεργο Πάσχα εδώ, δίχως κοσμικά και κανάλια πράγμα που μας έκανε πάλι να χαρούμε το νησί που αγαπήσαμε. Γιά τους Ελληνες η νέα αγάπη είναι το Ντουμπάι, που ειλικρινά…. πόσο αναίσθητος μπορεί να γίνει κανείς; Από περιέργεια ναί, (όταν κατασκευάζονταν εγώ ήμουν που έγραφα γιά τα τεχνητά νησιά του Κόλπου) μα αυτή η ξέγνιαστη χρηματοδότηση απολυταρχικών καθεστώτων μου ειναι αδιανόητη. Ακούσατε ίσως γιά το ζευγάρι Βρεττανων που κινδυνεύουν με μαστίγωμα διότι φιλήθηκαν σε εστιατόριο.
Θυμάμαι εκείνο το σύνθημα του '68 "φέτος μην πάτε στην Ελλάδα: μείνετε στη Σορβόνη" κι ότι φαινόταν  άδικο να χρηματοδοτείται η χούντα από τη μιά, μα από την άλλη με τη λογοκρισία οι τουρίστες ήταν η μόνη ελπιδα να βλέπει κανείς τις εξελίξεις στα ήθη του πολιτισμένου κόσμου. Γιά τις Αραβικές χώρες δεν πιστεύω πως ισχύει αυτό. Ούτως ή άλλως ο μισός πληθυσμός είναι αγράμματος, σιωπηλός, σκεπασμένος με μπούρκες και αμπάγιες.
Τα βlogs γυναικών από ισλαμικες χώρες είναι διαφωτιστικά. Λίγα βέβαια και καθώς είναι στα αγγλικά πιθανόν να μην εκφράζουν το μέσο όρο. Είναι μιά από την Παλαιστίνη που κατέγραψε όλες τις  δημοφιλείς βρισιές στα αραβικά, κι όλες (τι εκπληξη!) σαν τις Ελληνικές έχουν να κάνουν με της μάνας τουςτης αδελφής τους κτλ, και το ερμηνεύει θαυμάσια εξηγώντας πως η προσβολή μετράει διότι το της μάνας και το της αδελφής σ΄εκείνους ανήκει, είναι κτήμα τους. Αποκαλυπτικά και τα σχόλια. Δεν είναι λίγοι που σχολίασαν πως η γράφουσα θα είναι λεσβία και  θα χαρούν να τη γνωρίσουν.___'Αλλος συναρπαστικός ανδρικός παραλογισμός αυτή η ερωτική εμμονή με τις λεσβίες (τις μη διαθέσιμες δηλαδή άραγε, ή τις μη έχουσες μέτρο συγκρισης όπως οι παρθένες;).
Θυμάμαι μιά αγαπημένη φίλη που μου έλεγε πως ο λόγος που χαιρόταν τις διακοπές στην Ελλάδα ήταν πως δεν ένιωθε πως διασκεδάζει ανάμεσα σε ένα λαό που υποφέρει. Σπάνιο;

___________________________________________________

Τρίτη 6 Απριλίου 2010

Κυκλοφόρησε ο Ανοιξιάτικος ΦΑΡΦΟΥΛΑΣ

 


Κυκλοφόρησε το 12ο τεύχος του Φαρφουλά


Στο 12ο τεύχος  του περιοδικού Φαρφουλάς που μόλις κυκλοφόρησε μπορείτε να διαβάσετε ένα μικρό αφιέρωμα στον πατριάρχη της ελληνικής underground κουλτούρας Λεωνίδα Χρηστάκη που πέθανε πέρυσι, τέτοια εποχή, σε ηλικία 82 ετών. Δημοσιεύεται για πρώτη φορά μια συνέντευξη που είχε δώσει ο Λεωνίδας Χρηστάκης στον Διαμαντή Καράβολα στην οποία μιλάει για τη ζωή, το έργο του και εξαπολύει μια ανελέητη επίθεση σε ό,τι συντελεί στο σύγχρονο χάος της πληροφορίας και της γνώσης. Δημοσιεύονται κείμενα για τον Χρηστάκη του Τέου Ρόμβου και Τζίμη Ευθυμίου καθώς και ένα αφηγηματικό κείμενο του Χρηστάκη για τους Τύπους των Αθηνών.
Επίσης:
·  Η Παρασκευή Κοψιδά-Βρεττού φωτίζει τη ζωή και το έργου του ποιητή-γιατρού-νομικού-ολυμπιονίκ
η-πολιτικού, αλλά κυρίως ρομαντικού επαναστάτη Δημήτριου Γολέμη (1874-1941).
·  Το ενδιαφέρον για τον Καραγκιόζη ανανεώνεται με την παράσταση «Ο κατηραμένος όφης» σε φιγούρες του εικαστικού Πέρη Ιερεμιάδη και διαλόγους του Ε. Ζάχου-Παπαζαχαρίου. Επίσης δημοσιεύεται η παράσταση «Ο Καραγκιόζης σύμβουλος και η απορία του Πασά» του Άθω Δανέλλη.
·  Στα λαογραφικά θέματα η Θεοδώρα Κουζιάκη-Παπαγγέλη παρουσιάζει τέσσερις ιστορίες του κορυφαίου Κοζανίτη ευθυμογράφου Νάση Αλευρά (1918-1967) γραμμένες στην τοπική διάλεκτο.
·  Ο Μανώλης Αυτιάς-Λούης αφηγείται για τον ηθοποιό και θεατρικό συγγραφέα Νότη Περγιάλη.
·  Δοκίμια γράφουν οι Έφη Χρυσού, Δάφνη Χρονοπούλου, Καπετάν Μύγας, Κώστας Καμαριάρης-Ψυχραιμίας, Χλόη Κουτσουμπέλη και Κωνσταντίνος Μπούρας.
·  Λογοτεχνικά κείμενα σ’ αυτό το τεύχος γράφουν οι Αλέξανδρος Ζούκας, Παναγιώτης Ζερβός, Σταμάτης Γκαβέτας και Ίων Πανόπουλος.
·  Δημοσιεύονται ποιήματα από τους Γιώργο Καλοζώη, Γιάννη Λειβαδά, Γιάννη Καλαϊτζάκη, Κώστα Ρεούση, Μιχάλη Παπαδόπουλο, Γιώργο Σπηλιόπουλο, Σοφία Κατσαρού, Γιάννη Ντέλλα, Σάντη Βόσσου, Αλέκο Βασιλάτο, Ιωάννα Κανελλοπούλου, Μαρία Κατσοπούλου, Χρήστο Τουµανίδη, Άννα Μαρία Μαργαρίτη και Έλσα Κορνέτη.
Το τεύχος συνοδεύει η ένθετη εφημερίδα Η Ηχώ της Αεραλάνδης με θέμα τον Γάμο!

Ο Φαρφουλάς κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία ή αποστέλλεται με αντικαταβολή. Αν δεν το βρίσκετε επικοινωνήστε με την ηλεκτρονική μας διεύθυνση.


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Αφιέρωµα στον Λεωνίδα Χρηστάκη
Λεωνίδας Χρηστάκης (συνέντευξη): Είµαι µια κουραδοµηχανή των σελίδων
Τζίµης Ευθυµίου: Dancing in the dark
Τέος Ρόµβος: Le Oneidos Χρηστάκης
Λεωνίδας Χρηστάκης: Οι Τύποι των Αθηνών

Παρασκευή Κοψιδά-Βρεττού: Δηµήτριος Γολέµης Σκιαµαχίες και τρόπαια
Δηµήτριος Γολέµης: Επιλογή ποιηµάτων

Θέατρο Σκιών
Ε. Ζάχος-Παπαζαχαρίου: Ο κατηραµένος όφης
Η εκδήλωση του Φαρφουλά στα «Κανάρια»
Άθως Δανέλλης: Ο Καραγκιόζης Σύµβουλος και η απορία του Πασά

Σύµµεικτα Λαογραφικά
Θεοδώρα Κουζιάκη: Ο Κοζανίτης ευθυµογράφος Νάσης Αλευράς

Έφη Χρυσσού: Νεκυοµαντεία και Τιµαρίων
Δάφνη Χρονοπούλου: Το 1989 και το Τέλος της Ιστορίας
Καπετάν Μύγας: Ο σιναπόσπορος της παραβολής
Καπετάν Μύγας: Η ξεχασµένη σοβαρότητα
Κώστας Καµαριάρης: Α.Ε. Κάρα
Σταµάτης Γκαβέτας: Μεγάλο φινάλε
Παναγιώτης Ζερβός: Δύο στορίες à la manière de Πάνου Κουτρουµπούση
Αλέξανδρος Ζούκας: Τα γιασεµιά της οδού Άργους
Ίων Πανόπουλος: Εκτός µάχης
Μανόλης Αυτιάς (Λούης): Ο Νότης Περγιάλης δίπλα στους απόκληρους
Χλόη Κουτσουµπέλη: Οι κόκκινες σαύρες της Έλσας Κορνέτη

Ποίηση
Γιώργος Καλοζώης, Γιάννης Λειβαδάς, Γιάννης Καλαϊτζάκης, Κώστας Ρεούσης, Μιχάλης Παπαδόπουλος, Γιώργος Σπηλιόπουλος, Σοφία Κατσαρού, Γιάννης Ντέλλας, Σάντη Βόσσου, Αλέκος Βασιλάτος, Ιωάννα Κανελλοπούλου, Μαρία Κατσοπούλου, Χρήστος Τουµανίδης, Άννα Μαρία Μαργαρίτη, Έλσα Κορνέτη

Θέατρο (του Κωνσταντίνου Μπούρα): Η γυναίκα της Πάτρας

Το αρνητικό του πίνακα του εξωφύλλου καθώς και τα στολίδια που κοσµούν το τεύχος είναι της Βασιλικής Γεροκώστα


Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2010

Poetry Slam στην Αθήνα

ATHENS POETRY SLAM

Τη Δευτέρα θα είμαι στην Κριτική Επιτροπή, μαζί με τον Κωνσταντίνο Μπούρα και την Έλσα Κορνέτη.
Πάρτε το Ποίημά σας κι ελάτε στο Κανάρια να κριθείτε από την ανταπόκριση των θαμώνων κι από εμάς.

Το Poetry Slam είναι διαγωνισμός ποίησης. Οι συμμετέχοντες απαγγέλουν δραματοποιημένη πρωτότυπη δουλειά τους. Η παράσταση διαρκεί 3 λεπτά και λαμβάνει χώρα ενώπιον 3μελούς κριτικής επιτροπής και κοινού.
26 χρόνια μετά την πρώτη παράσταση Slam στο Σικάγο, με το ATHENS POETRY SLAM μπαίνει στο χορό οργάνωσης και διεξαγωγής τέτοιων παραστάσεων και η Eλλάδα, με στόχο να προκαλέσει την ανία και να οδηγήσει την ποίηση πιο πέρα, αναζητώντας νέα μορφή έκφρασης για τους Έλληνες ποιητές.
Το πρώτο κύμα του ATHENS POETRY SLAM έγινε στα Εξάρχεια στις αρχές Νοεμβρίου 2009. Το δεύτερο κύμα έρχεται:
Ø τη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2010 στα Κανάρια, Πλαταιών και Κεραμεικού, στον Κεραμεικό,
Ø την Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου στου Πατάκη, Ακαδημίας 65 και
Ø την Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου στο Bacaro, Σοφοκλέους 1

Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2010

"Αναγκαία Λήθη" της Κατερίνας Κατσίρη

Θα είμαι στη Αθήνα την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου, στις 6.00 μ.μ.
γιά την Παρουσίαση του βιβλίου «Αναγκαία λήθη» της Κατερίνας Κατσίρη.
Θα μιλήσουν οι: Ανδρέας Μήτσου, Ελένη Κουρμαντζή, Δημήτρης Βαρβαρήγος·
θα διαβάσουμε οι: Νίκος Αϊβαλής, Μαρία Καστάνη & Δάφνη Χρονοπούλου·
με μουσική υπόκρουση: Μιχάλης Ανδρονίκου.
στον ΙΑΝΟ(Σταδίου 24)

Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2010

Στοχαστής ή Μπόρατ;


Καθημερινά λαβαίνουμε όλοι μας πολλά άχρηστα κι αζήτητα μα θα ήθελα, αν υπάρχει κάποιος που γνωρίζει, να μου εξηγήσει τι ακριβώς είναι ο Basil Venitis και γιατί με βομβαρδίζει με τα άρθρα και τους "βενιτισμούς" του.
Κυκλοφορεί άραγε ανάμεσά μας ένας τέτοιος πολιτικός στοχαστής, όπως παρουσιάζεται, ή μήπως πρόκειται γιά μιά φάρσα με έναν ήρωα με χαρακτήρα προβλέψιμο και κωμικό σαν των comic strips των παλιών εφημερίδων, κάτι σαν τον Σνούπυ ή τον πρώτο Μίκυ Μάους που εμφανιζόταν σα μιά μικρή διακοπή γιά ένα χαμόγελο αναμεσα στις σοβαρές ειδήσεις;
Σας μπέρδεψα; Εξηγώ:
Μου πρωτοεμφανίστηκε, ακάλεστος, (τάχα;) σταλμένος από το φημισμένο Huffington Post από την Ουάσιγκτον· ύστερα φαίνεται σκέφτηκε να μου τον προωθήσει ο ίδιος ο David Cameron από το Λονδίνο (ίσως επειδή επρόκειτο γιά το φλέγον γιά μένα ζήτημα της ιατρικής περίθαλψης στη Βρετανία) και σήμερα, Κυριακή ξημερώματα, μόλις ξύπνησε ο King Konstantin II έσπευσε να μου στείλει νέο άρθρο, όχι του ίδιου του Βενίτη μα κάποιου οπαδού του βενιτιστή John Bolton― o οποίος φαίνεται πως έχει μελετήσει τόσο ενδελεχώς το λόγο του μεγάλου ανδρός που καταφέρνει να τον μιμείται τέλεια, χρησιμοποιώντας όχι μόνο τα πολλά πολυσύνθετα επίθετα στη σειρά, όχι μόνο τις ύβρεις με μαστοριά αντάξια του ίδιου του Βενίτη αλλά και, Άγγλος αυτός, χρησιμοποιώντας τα ιδιότυπα αγγλικά του Δασκάλου του, τα με εμμονική προτίμηση στις λέξεις με ελληνική ρίζα. Αυτά περί ύφους.
Όσο γιά το περιεχόμενο, είναι και αυτό συνεπές στον εαυτό του. Αν γίνουν αντιληπτές οι βασικές αρχές του, ο βενιτισμός είναι εφαρμόσιμος όπου τύχει κι από όποιον τύχει. Προσέξτε:
Η ΕΕ είναι το 4ο Ράιχ· σήμερα η γη διοικείται από "Κλεπτοκράτες"― εκ των οποίων οι χειρότεροι είναι οι "Γκρεκοκλεπτοκράτες". Επίσης, υπάρχουν οι "Τουρκοτρομοκράτες" που ενοχλούν στο "αρχιπέλαγος" και έχουν σκοπό να μπουν στην Ευρώπη· οι Μουσουλμάνοι, πιστοί στον "παιδόφιλο" Μωάμεθ (τον οποίο το άρθρο παρουσιάζει και σε emoticon με αστεράκι στο σαρίκι που παριστά αναμένη βόμβα)· κι ακόμα υπάρχει κι ο "Πλανητάρχης' που τους προσκυνά, και άλλα πολλά, όλα τέτοια, με αμέτρητες επαναλήψεις, λογοπαίγνια και υπερβολές ενός φανατικού που άλλοτε μοιάζει επικίνδυνος κι άλλοτε παιδαριωδώς αφελής.
Αλλά αλήθεια ποιός είναι ο Βασίλειος Βενίτης; Είναι Βουλευτής, όπως έμαθα; Είναι πρόσωπο υπαρκτό ή είναι ο Έλλην Μπόρατ; Είναι ομάδα που εκφράζεται ως ένας ή ένας που φαντασιώνεται πως αποτελεί ομάδα; Είναι κατασκεύασμα πολιτικό ή πρόσωπο επιθεώρησης;
Παρακαλώ, αν ξέρετε, διαφωτίστε με !