Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2016

Ηλίας Πολίτης― RIP


1953-2016
Θυμάμαι τα σγουρά μαλλιά και το λευκό του πρόσωπο. Θυμάμαι τη φωνή του στα Εξάρχεια, την παρουσία του σε τραπεζάκια πλάι μου, θυμάμαι τα σχέδιά του στον Κούρο και το  Ιδεοδρόμιο.
Σας φέρνω έργα του και συνδέσμους από την ΤΡΥΠΑ της Χαράς Πελεκάνου και του Τέο Ρόμβου που τον ήξεραν καλά, από τον καιρό των Χταποδιώ και όχι μόνο, και θα τα πουν καλύτερα. 

Ο Ηλίας ανάμεσα στη Χαρά και τον Τέο

 ΧΑΡΑ-ΗΛΙΑΣ-ΤΕΟΣ
ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 
(ΗΛΙΟΠΟΛΙΤΗΣ)
Ο κομικαδόρος Ηλίας Πολίτης πρωτοπαρουσιάστηκε στον ΚΟΥΡΟ σε ηλικία 18 ετών το 1972, με τα ΠΡΟΣΦΟΡΑ και τις Σχεδιοϊστορίες του. Σχετικά γράφει ο Λ. Χρηστάκης:
Τόσο νέος ο Ηλίας Πολίτης (γεν. στην Αθήνα το Δεκέμβρη του 1953) και ομολογεί: «Τα κόμικ μου είναι πειραματισμοί, ακατάλληλα για… δημοσίευση σε Ελληνικά περιοδικά νομίζω…» Έτσι ανακαλύπτω ότι η πολύ νέα γενιά ανεκάλυψε, πάρα πολύ γρήγορα, ότι υπάρχουν εικόνες και κείμενα, στην Ελλάδα που δεν είναι δυνατό να δημοσιεύονται… και συνεχίζει: «…μετά άλλαξα γυμνάσιο και αναγκασμένος να προσαρμοστώ στη νέα μου παρέα (μαθητές-διανοούμενους) άρχισα πάλι τα κόμικς επηρεασμένος από τον GOTLIEB, τον Τσιφόρο, τον Ζαν Λυκ Γκοντάρ, τον CLAUDE BARRUE και τον BAND SURGENDARF…»
Σήμερα έχει τελειώσει το γυμνάσιο και τα περισσότερα κόμικ του εί ναι παρμένα από τα ίδια τα δικά του ποιήματα κι έτσι αισθάνεται καλλίτερα αυτό που ζωγραφίζει. Περιττό κάθε άλλο για το χιούμορ του και την «αλαμπουρνέζικη» γραμμή του, όλα είναι τόσο φανερά που περισσεύει κάθε ειδικό κατατοπιστικό σχόλιο.
Πάντως πιστεύει ότι είναι …
ΤΟ ΜΟΥΓΚΟ ΚΑΙ Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ…
Λεωνίδας Χρηστάκης
Ηλίας Πολίτης: γεννηθηκα στην αθηνα τον δεκέμβρη του 53 εβγαλα το γυμνασιο και μια σχολη γραφικων τεχνων και τωρα δουλευω μαραγκος μυηθηκα στον κοσμο του εντυπου από τον λεωνιδα χρηστακη που στο περιοδικο του ”κουρος” το φθινοπωρο του 72 δημοσιεφτηκαν οι πρωτες μου σχεδιοϊστοριες με τιτλο “ΠΡΟςΦΟΡΑ”(που διαβαζεται: προς φορά, προσφορά, πρόσφορα, προφορά) ακολούθησαν τα έντυπα “…thiki” “ο θανατος της αφροδιτης” και η “ΕΜΗΝΗ εκδοση τεχνης ΡΟΗ” με δυο τευχη από την ανοιξη του 74 κυκλοφορει το “ΜΑΥΡΟ ΓΑΡΥΦΑΛΟ” που αυτό το 5ο του τευχος αφιερωνω στη “ΡΟΗ2” με σχεδια μου για υπερασπιση της καθως και για υπερασπιση του DADA από τη μιζερια της υποδιανοησης κι από τους παροπιδοφορους φρουρους του κάθε “-ΙΣΜΟΥ”! 



ΚΟΜΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΗΛΙΑ ΠΟΛΙΤΗ
ΜΑΥΡΟ ΓΑΡΥΦΑΛΛΟ 
Και άλλα έντυπα που τα έχει ξεχάσει κι ο Χρόνος όπως κι άπειρα σκίτσα & σκιτσάκια σε περιοδικά και εξώφυλλα βιβλίων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.