Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

Ο ΦΑΡΦΟΥΛΑΣ ― είμαι κι εγώ εδώ




Είμαι κι εδώ (όπως συνήθως), στο νέο καλοκαιρινό Φαρφουλά* που μόλις κυκλοφόρησε και έχει θέμα το Χιούμορ. 

Περιεχόμενα του τεύχους: 
Μπάμπης Άννινος: «Αι πηγαί του γέλωτος», 
Ε. Ζάχος-Παπαζαχαρίου: «Το γέλιο χτες και σήμερα», 
Ηλίας Κωστόπουλος: «Οι αρχαίες ...σύγχρονες θεωρίες περί χιούμορ», 
Ανρί Μπερξόν: «Γενικά για το κωμικό», 
Απόστολος Θηβαίος (για το σκαριμπικό χιούμορ): «Η νύχτα στο κάστρο», 
Θανάσης Αθανασόπουλος: «Μουσική και χιούμορ»,
Δάφνη Χρονοπούλου: «Με Φρόυντ ή Αρχίλοχο ή πώς τιθασεύεται το θηρίο»,
Ευφροσύνη Μαντά-Λαζάρου: «Ο διάπλους του σκοτεινού Αχέροντα με χιουμοριστικές αποχρώσεις»,
Κ. Κάλχας: «Απήλθεν ο [καραγκιοζοπαίχτης] Γιάνναρος»,
Έφη Χρυσού: «Οι τελευταίες οδηγίες…»,
Ζαχαρίας Στουφής: «Το χιούμορ και η σχέση του με τον θάνατο», 
Κων/νος Μπούρας: «Αποχρώσεις του σκηνικού χιούμορ»,
Νίκος Ξένιος: «Ιδιωτικά χαμόγελα, δημόσιες αρετές».
Aνιχνεύοντας το χιούμορ ανά τόπους:
Παρασκευή Κοψιδά-Βρεττού: «Μια σατιρική “βιογραφία” της Λευκάδας και του Λευκαδίτη»,
Νώντας Τσίγκας (Βογατσικό): «Μπριάνις κι μπούφ’»,
Νάσης Αλευράς (Κοζάνη): «Η συντέλεια απ’ τουν κόσμου», 
Οδυσσέας Ζούλας (Αστακός Ξηρομέρου): «Τα συμβάντα στην Πάτρα».
Μεταφράσεις: 
Ο Μ. Δαρβίρας μεταφράζει το σημαντικό κείμενο του Τσέχου διανοητή Karel Kosík «Ο Σβέικ και η Μπουγκούλμα»,
η Ε. Μικέλλη το κείμενο της ομάδα Α.Ι.V. (Μπρνο, Τσεχοσλοβακία): «Το γαλάζιο χιούμορ»
και ο Ν. Σταμπάκης το διήγημα της Βελγίδας υπερρεαλίστριας Marianne van Hirtum «Ευθανασία — Απαγωγή γάτας — Τριάντα φράγκα — Ο κτηνίατρος».
Εικαστικά: 
Εύη Τσακνιά: «Ο ιός του χιούμορ και το μικρόβιο της τέχνης».
Ποίηση και χιούμορ:
Χρήστος Τουμανίδης: «Οι Γρεγερίες». 
Ποιήματα με χιούμορ από τις/τους: Βασιλική Γεροκώστα, Δέσποινα Καραπάνου, Πάτροκλο Λεβεντόπουλο, Θόδωρο Μπασιάκο, Σωκράτη Μαρτίνη, Γιάννη Πάσχο και Χρήστο Τσατσαρώνη,.
Μικρή ανθολόγηση σατιρικής ποίησης:
Α. Κάλφογλου, Αθ. Χριστόπουλος, Ανδ. Λασκαράτος, Μ. Άμβλιχος, Κλ. Τριαντάφυλλος, Δ. Καμπούρογλους, Γ. Σουρής, Κ. Σκόκος, Πωλ Νορ.
Μαζί με το τεύχος,
 κυκλοφορεί το 8ο φύλλο της εφημερίδας Η Ηχώ της Αεραλάνδης με θέμα: Ο ΛΑΛΑΒΡΑΚΑΣ 
___________
*Σε βιβλιοπωλεία και Μαυρομιχάλη 18, Εξάρχεια.


4 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ iris μου,
      μόλις το έλαβα και χάρηκα, είναι ωραίο τεύχος, πλούσιο..

      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  2. Καλησπέρα!
    Με αφορμή την ανάρτησή σου, έκανα αναζήτηση και έμαθα για τα φανζίν, δεν ήξερα για αυτό το είδος εντύπου. :-)
    Αλήθεια, τι πραγματεύεται το δικό σου κείμενο (είδα Φρόυντ και κόλλησα, χαχα);
    Το θέμα του περιοδικού, πάντως, θεωρώ ότι είναι από τα πιο ενδιαφέροντα. Η σημασία του χιούμορ, μάλιστα, ήταν το θέμα που είχα σκεφτεί αρχικά και για την πτυχιακή μου εργασία, δέκα και πλέον χρόνια πριν.
    (Ωχ, δεν ξέρω τι εύχονται για την κυκλοφορία ενός περιοδικού! Χμμμ, από αυτό, πάντως!) :-)
    Χαιρετώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα πρώην Άγνωστη,
      με τιμά που ερεύνησες, αλλά να σε διορθώσω: ο Φαρφουλάς δεν είναι 'φανζίν' (δωρεάν, συντηρημένο από τη διαφήμιση όπως το INFO στο οποίο επίσης γράφω). Ο Φαρφουλάς είναι σοβαρός εκδοτικός οίκος του ο οποίου ο εκδότης βγάζει αυτό το λογοτεχνικό περιοδικό και τον Κλείδονα (της Σουρεαλιστικής Ομάδας). Τη διεύθυνση του βιβλιοπωλείου τη δίνω πιο πάνω, αξίζει αν περάσεις διότι έχει και μια αγάπη για παλιές εκδόσεις και πάντα κάτι βρίσκεις.

      Τον τίτλο του άρθρου μου τον έδωσα, το άρθρο ακόμα οφείλω να μην κυκλοφορεί από εμένα ώσπου να βγεί νέο τεύχος όμως παλιότερα (αν έχεις όρεξη) θα βρεις στο άλλο μου blog όπου βάζω εκδοθέντα (Εδώ είναι το ισόγειο για τα καθημερινά και τα του δρόμου μα αν θες να ανέβεις όροφο το άλλο μου είναι ΕΔΩ, όπου θα βρεις και ετικέτα Φρόυντ).

      Καλό σου απόγευμα!

      Διαγραφή

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.